Doopsel

Een nieuw begin – het sacrament van het doopsel

 

Het doopsel is een bijzonder en heilig moment. Een teken van nieuw leven, geloof en verbondenheid met God. Door de doop verwelkomt de kerk jou of jouw kind in de gemeenschap van gelovigen — een moment vol betekenis, liefde en zegen.

Wil je graag gedoopt worden, of je kind laten dopen? Met dit formulier kun je eenvoudig een doopaanvraag indienen. Na ontvangst nemen wij contact met je op om samen de voorbereidingen te bespreken.

 

Gelieve het formulier volledig in te vullen, zodat wij jouw aanvraag goed kunnen behandelen en dit bijzondere moment zorgvuldig kunnen voorbereiden.

Afzender

Hieronder kunt u aangeven voor wie u een sacrament aanvraag. Gelieve het formulier volledig in te vullen. 



De doopviering vindt op de 2e zaterdag van de maand.
Voorafgaand aan de doop is er een voorbereidingsgesprek.

Dit voorbereidingsgesprek wordt in federatief verband gedaan op één centrale plaats (in de Emmaüsgangers, Reyerdijk 67, 3079 NC Rotterdam). Dit gesprek is van 20:00 – ca. 22:00 uur. De doop vindt plaats in de parochiekerk van uw keuze.

Houdt u er rekening mee dat het verplichte voorbereidingsgesprek 4 tot 5 weken vóór de
doopdatum kan zijn. (Zie bij de keuze van de doopdata welke datum dat is.)

Bij het voorbereidingsgesprek is het gewenst dat naast de ouder(s) ook de peter en meter aanwezig zijn. Het karakter van deze avond is informatief. Wilt u (indien mogelijk)
uw kind niet meenemen. Wilt u s.v.p. een foto van uw kind meenemen.

De (gebruikelijke) kosten voor een doopviering zijn € 75,-.
Deze dienen vooraf (of op de voorbereidingsavond) te worden betaald.

De parochie is financieel geheel afhankelijk van collectes, giften, en bijdragen door parochianen. Met deze bijdrage draagt u dus ook bij aan het in stand houden van de
parochie.


Stuur dit formulier tijdig in.
Wij nemen contact met u op om verder af te spreken. 

Privacyverklaring R.-K. Parochies
en Algemeen Reglement Bescherming Persoonsgegevens Parochies 2018

Inzake de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een Privacyverklaring van
toepassing en bovengenoemde reglement opgesteld. De Privacyverklaring en het Algemeen
Reglement staan op de website en kunt u downloaden.
De Privacyverklaring ontvangt u automatisch als bijlage bij de kopiebevestiging.

Hieronder vindt u een aantal zaken (in verkorte, vereenvoudigde versie) die voor u van belang
zijn en waarvoor wij (vooraf) uw toestemming vragen. Bij twijfel over de uitleg in de verkorte
versie verwijzen wij altijd naar de volledige Privacyverklaring en/of het Algemeen Reglement.
Gegevens Algemeen

Akkoord
De aanvrager(s) gaat/gaan akkoord met het gestelde in de
Privacyverklaring.

Niet akkoord
Bij geen akkoord kan de aanvraag niet in behandeling  worden genomen.


De door uw ingevulde gegevens (kunnen) worden gebruikt voor de parochieadministratie en worden daartoe digitaal of op papier (in registers) opgeslagen. Een verzoek tot inzage van de gegevens is mogelijk. Verzoek tot verwijdering van deze gegevens is, in algemene zin, niet mogelijk omdat deze noodzakelijk zijn voor het goed

functioneren van een kerkelijke parochie. Voor een verzoek tot uitschrijving uit de parochiële registers/administratie is de procedure tot in- en uitschrijven (2013)’ van toepassing.

Uw gegevens zullen altijd vertrouwelijk worden behandeld en zullen nooit, zonder uw toestemming, aan externe instellingen/instanties/derden worden verstrekt. Aan het eind van dit formulier worden nog enkele vragen gesteld m.b.t. AVG. Met de daar gestelde vragen kunt u wel of niet akkoord mee gaan en uw aanvraag wordt (onafhankelijk van uw antwoord) in behandeling genomen.